Czwartek - 16 lipca 2020r.

Thursday 16th July 2020

Dzisiaj przenieśliśmy się do świata Fantasy. Słuchaliśmy opowieści i tworzyliśmy swój własny magiczny kamień, który ma spełniać nasze marzenia. W przerwie na malowanie graliśmy w neogume, grę zespołową. Było dużo emocji.

Today we made a journey into the world of Fantasy. We listened to the stories and created our own magic stone to make our dreams come true. During the painting break, we played a team game - neogume. There was a lot of excitement.

20200716_124543.jpg20200716_140047.jpg

Środa - 15 lipca 2020r.

Wednesday 15th July 2020

Dziś wybraliśmy się w podróż do gorącej Afryki! Odwiedziliśmy wraz z Nelą małą podróżniczką jedno z etiopskich plemion. Następnie wykonaliśmy egzotyczną sałatkę owocową oraz maski afrykańskich wojowników. Zajęcia zakończyliśmy quizem sprawdzającym naszą wiedzę o Afryce.

Today we went on a trip to hot Africa! Together with Nela, we visited one of the Ethiopian tribes. Then we made an exotic fruit salad and masks of African warriors. We finished the classes with a quiz to test our knowledge about Africa.

Resized_20200715_105258_copy.jpegResized_20200715_090113_copy_copy.jpeg

Wtorek - 14 lipca 2020r.

Tuesday 14th July 2020

Wtorek minął nam pod hasłem: „ W krainie papieru i gazet", gdzie uczniowie poznali ciekawostki związane z historia papieru na świecie oraz rozwojem papiernictwa w Polsce, a także zapoznali się z rozwojem drukarstwa. Uczniowie wzięli udział w grach i zabawach z wykorzystaniem papieru i gazet, podczas których emocji było co niemiara.

Tuesday passed under the slogan: "In the land of paper and newspapers", where pupils learned curiosities related to the history of paper in the world and the development of papermaking in Poland, as well as learned about the development of printing. The students took part in games and activities using paper and newspapers, during which there was a lot of excitement.

01_14.07-2020.jpg02_14.07-2020.jpg

Poniedziałek - 13 lipca 2020r.

Monday 13th July 2020

Podróże po Europie. Podczas kolejnego tygodnia wakacji poznajemy państwa i ich atrakcje. Dzisiaj omawiamy ciekawostki z Francji, Włoch, Hiszpanii. Oglądaliśmy zdjęcia wieży Eiffla, Coloseum, bazyliki La Sagrada Familia. Zagraliśmy w grę "zgadnij gdzie to" podczas której ćwiczyliśmy koncentrację. Podchwytliwe różnice w zdjęciach ćwiczyły naszą spostrzegawczość. Kolejnym elementem zabawy było wykonanie plakatu reklamującego wybrane miejsce. Zdjęcia do jego wykonania znajdowały się kolorowych gazetach. W ten sposób powstały profesjonalne plakaty. Następnie na sali gimnastycznej zagraliśmy w państwa i miasta.

Travelling around Europe. During the next week of holidays with KSP, we are getting to know countries and their attractions. Today we are talking about France italy and Spain.We saw the pictures of the Eifflel Tower, Colloseum or La Sageada Familia. We played Guess Who game, during which we practised concentration. Then we made a poster about our favourite place in Europe to visit. After that we plated some sport and other board games.

01_13.07-2020.jpg02_13.07-2020.jpg

Piątek - 10 lipca 2020r.

Friday 10th July 2020

Dzisiaj uczniowie dowiedzieli się skąd w naszych domach bierze się prąd. Uczniowie dzisiaj również bawili się w zabawę "kodowanie na dywanie".

Today, pupils have learned where electricity comes from in our homes. Students today also had fun playing game called: "coding on the carpet".

02 10 07 202001_10_07-2020_copy.jpg

Czwartek - 9 lipca 2020r.

Thursday 9th July 2020

Ciekawe dlaczego... tak ciężko wycisnąć keczup z butelki? Keczup jest przykładem cieczy nie-newtonowskiej, roztworu który twardnieje pod wpływem nacisku. Uczniowie mieli okazję eksperymentować z taką cieczą oraz wytworzyć z niej balony-gniotki.

Do you know why... It's so hard to squize out ketchup out of the bottle? Ketchup is an example of non newtonian fluid - it hardens under presure. Today students experimented with such liquid and afterwards stuffed it into baloons and made stress balls.

01_09-07-2020_copy_copy.jpg02_09-07-2020_copy_copy_copy.jpg

Środa - 8 lipca 2020r.

Wednesday 8th July 2020

Czy pszczoły potrafią tańczyć? Tę ciekawostkę o pszczołach oraz wiele innych poznały dzieci na dzisiejszych zajęciach. Na koniec wykonały pracę plastyczną metodą wyklejanki. Następnie dziedzi obejrzały „Film o pszczołach” i rozwiązywały gry słowne i krzyżówki.Skąd wzięli się wikingowie? Kto odkrył Grenlandię? Czy miecze miały imiona? Kolejna seria ciekawych pytań i odpowiedzi za nami! Po piratach przyszła kolej na odkrycie sekretów wikingów oraz tajników najsłynniejszego tresera smoków - Czkawki.Ciekawe dlaczego... substancje się mieszają? Dzisiejszą atrakcją dnia były doświadczenia. Uczniowie brali udział w dwóch doświadczeniach pokazujących zjawiska dyfuzji i osmozy. Były to ogród chemiczny oraz znikający atrament.

Can bees dance? That’s the puzzle which kids learned today. They did a picture of bee. Then they watched a film called „Bee Movie”. After that they completed word puzzles and word games.Do you know why... substances mix? Today's main attraction was experimentation! Students participated in two demonstrations showing diffusion and osmosis. The mentioned experiments were the chemical garden and the vanishing ink.

01 08 07 2002 08 07 20

Wtorek - 7 lipca 2020r.

Tuesday 7th July 2020

Co by było, gdyby...? Dzieci starały się odpowiadać na niezwykle zabawne pytania, choć czasem trudne do odpowiedzi. Co by było, gdyby nie było księżyca? Co by było, gdyby pies miał 6 łap? Co by było, gdyby jabłka się ruszały? Były też zabawy na świeżym powietrzu i w sali gimnastycznej. Po obiedzie dzieci wysłuchały opowiadania „Czy drapieżniki drapią?”, a następnie rozwiązały krzyżówkę obrazkową. Dzieci bawiły się również w zabawę ruchową „Pobaw się z wilkami” oraz rozwiązywały quiz „Znam drapieżniki”.
Ciekawe dlaczego... ślimaki mają skorupę? Wtorkowy poranek poświęcony był ślimakom. Uczniowie poszukiwali okazów na terenie szkoły, poznawali ciekawostki o nich oraz wykonywali powiązane prace plastyczne, między innymi był to model ślimaka wykonany metodą origami.

What would happen if ...? The children tried to answer extremely funny questions, although sometimes difficult to answer. What would happen if there was no moon?? What would happen if the dog had 6 paws? What would happen if the apples moved? There were also games in the open air and in the gym. After lunch kids listened to the story „Czy drapieżniki drapią?” and then did another crossword puzzle about predators. They also played the games „Pobaw się z wilkami” and did the quiz.
Do you know why... snails have shells? The theme of Tuesday's morning was snails. The students went on a quest around the school and were looking for some snails. They also learned many interesting facts about the mollusca and made few artworks, one of them was an origami snail.

01 07 07 2002 07 07 20

Poniedziałek - 6 lipca 2020r.

Monday 6th July 2020

Dziś dzień pełen ciekawostek. Dzieci szukały odpowiedzi na wiele różnych nietypowych pytań np. Dlaczego gąsienice tak dużo jedzą?, Czy tygrysy są dobrymi ojcami?, Gdzie żyją młode rekiny? Niektóre z nich były naprawdę dziwne inne bardzo zaskakujące. Obejrzeliśmy filmik z serii „Najdziwniejsze zachowania zwierząt”. Dowiedzieliśmy się też jak powstaje tęcza, skąd biorą się na niebie kolory. Wykonaliśmy pracę plastyczną pt. "tęcza". Pobawiliśmy się na sali gimnastycznej i na dworze. Po obiedzie dzieci wysłuchały opowiadania „Gdzie mieszka wilk?” , a następnie rozwiązywały zagadki, rebusy i krzyżówki. Poza tym dzieci miały zaplanować wycieczkę w góry i wziąć ze sobą najpotrzebniejsze rzeczy, które mogą im się przydać.

Today was a day full of curiosities. Children were looking for answers to many different unusual questions, e.g. Why do caterpillars eat so much? Are the tigers good fathers? Where do young sharks live? Some of them were really strange others very surprising. We watched a short film entitled „The strangest aminals’behaviour”. We learned how a rainbow is made, where the colours appearing in the sky come from. We prepared paintings entitled "rainbow". We had fun at the gym and outside. After lunch the kids listened to the story called „Gdzie mieszka wilk”. Then the kids did crossword puzzles, quiz, quiz games. Moreover they tried to organize trip to the mountains and decide what things the should take withy them.

01 06 07 2002 06 07 20

Więcej artykułów…

Strona 20 z 37