Pierwsza Dwujęzyczna Szkoła PodstawowaEuropejska Szkoła Podstawowa
First Bilingual Primary SchoolEuropean Primary School
Poniedziałek - 31 lipca 2023r.
Monday - 31th July 2023
Nowy tydzień rozpoczęliśmy pod hasłem „zostań projektantem mody”. Dzieci poznały obsługę maszyny do szycia oraz same uczyły się przyszywać guziki do materiałów. Zajęcia manualne w postaci używania igły z nicią bardzo się im spodobały, nawet chłopcy z zaangażowaniem przyszywali swoje elementy. Dzieci również obejrzały krótkie filmiki instruktażowe przedstawiające podstawowe metody szycia.
New week have started with new task: „How to become a fashion designer”. Students learned how to use a basic sewing machine and also later on they sewed buttons on a piece of material. Children enjoyed using the needle and thread while developing their manual skills. They also watched short films how to sew basic elements.
Piątek - 28 lipca 2023r.
Friday- 28th July 2023
28 Lipca robiliśmy zwierzątka z papieru. Niestety pogoda nie dopisała, ale było wesoło. Zaś po obiedzie powstały rozśpiewane kraby.
On July 28, we made paper animals. Unfortunately the weather wasn't great, but it was fun. And after dinner there were singing crabs.
Czwartek - 27 lipca 2023r.
Thursday- 27th July 2023
Dzisiejsze zajęcia uczniowie spędzili bardzo kreatywnie. Rozmawialiśmy o hobby i sposobach spędzania wolnego czasu. Dzieci dzieliły się swoimi zainteresowaniami i pasjami. Następnie ich zadaniem było przelać to na papier i w kreatywny sposób przedstawić. Uczniowie zaczęli od przygotowania wydzieranek a następnie rysowali i wklejali kawałki papieru prezentując w kolorowy i barwny sposób swoje zainteresowania. Następnie korzystając z pięknej pogody bawili się na świeżym powietrzu i grali w gry zespołowe.
Children spent a very creative and artistic time today. Our task was to talk about our hobbies and interests. When students exchanged their ideas for spending free time we tried to show it in a creative way. Using little sheets of paper and crayons children showed their hobbies on sheets of paper and spent a wonderful time. Later on, thanks to the beautiful weather they spent time outdoors and played games.
Środa - 26 lipca 2023r.
Wednesday - 26th July 2023
Kolejnego dnia Tygodnia Artysty uczniowie zapoznali się ze sposobami rysowania postaci. Poznali różne komiksy i rysowali własne. Koniec dnia spędziliśmy w sali gimnastycznej grając w grę podłoga to lawa.
The week of young artists. Today the students learned how to draw figures. They had a chance to see different types of comic books and also drew their own. The end of the day we spent at the school gym playing a game "the floor is lava !".
Wtorek - 25 lipca 2023r.
Tuesday - 25th July 2023
We wtorek dzieci dowiedziały się czym jest martwa natura w malarstwie, poznały zasady jej tworzenia i wykonały pracę. Następnie wychowawcy świetlicy wybrali trzy najlepsze pracę. Ocenie podlegała kompozycja pracy, zgodność z tematem, próba uchwycenia światła i cienia, dobór techniki oraz ogólne wrażenie. Wychowawcy świetlicy bardzo wysoko ocenili poziom i umiejętności młodych artystów. Na zakończenie dnia dzieci bawiły się w sali gimnastycznej.
On Tuesday children found out what "still life" is, learned the technique of drawing it and created their own still life picture. Next, the teachers chose three best pictures considering their composition , subject consistency, capturing the light and shadow, technique and the overall impression. But, in general, all children drawing skills were rated highly by the teachers. At the end of the day we played at the school gym.
Poniedziałek - 24 lipca 2023r.
Monday - 24th July 2023
Tydzień młodego artysty zaczęliśmy od obejrzenia filmu edukacyjnego, w którym dowiedzieliśmy się kim jest artysta. Szczególnie zwróciliśmy uwagę na postać artysty-malarza i wcieliliśmy się w jego rolę wykonując wspaniałe obrazy. Po południu spędziliśmy miło czas na pobliskim placu zabaw.
The week of young artists we started from watching educational videos from which we learned who an artist is. Today we especially focused on painters and we could also feel like ones while painting our own magnificent works of art. In the afternoon we spent time on a nearby playgound.
Piątek - 21 lipca 2023r.
Friday - 21st July 2023
Dzisiejszego dnia sprawdziliśmy stan wzrostu naszych fasolek oraz uzupełniliśmy wodę w słoiczkach. Następnie wybraliśmy się na spacer do Sokowirówki na pyszne i świeże soki oraz mrożone jogurty. Później spędziliśmy czas w parku na placu zabaw, bawiąc się wesoło na świeżym powietrzu. Po południu wspólnie wykonaliśmy pracę plastyczną, wykorzystując kolorowy papier. Tematem pracy było "Moje akwarium". To był bardzo udany dzień!
Today we checked the growth status of our beans and topped up the water in jars. Then we went for a walk to the Sokowirówka for delicious and fresh juices and frozen yogurts. Later, we spent time in the park on the playground, having fun in the fresh air. In the afternoon we made an art work together, using colored paper. The theme of the work was "My aquarium". It was a very successful day!
Czwartek - 20 lipca 2023r.
Thursday - 20th July 2023
Dzisiejszego dnia dzieci pracowały w grupach i miały za zadanie przygotować w odpowiedni sposób słoik, aby móc zasadzić fasolkę. Przez resztę wakacji uczniowie będą obserwować porost rośliny. Nastepnie na zajęciach plastycznych dzieci wykonywały swoją własną zdrapywaknę. Popołudniu, gdy polepszyła się pogoda uczniowie wyszli na spacer w okolicy szkoły oraz bawiły się na świeżym powietrzu.
Today, the children worked in groups and had the task of preparing a jar in the right way to be able to plant beans. For the rest of the summer, students will watch the plant grow. Then, in art class, the children made their own scratch card. In the afternoon, when the weather improved, the students went for a walk around the school and played outside.
Środa - 19 lipca 2023r.
Wednesday - 19th July 2023
Dzisiejszego dnia dzieci kontynuowały zadania Młodego Odkrywcy. Na podstawie mapy, którą otrzymały miały za zadanie odnaleźć skarb, który był ukryty na terenie szkoły. Tym sposobem uczniowie doskonalili orientację w terenie oraz myślenie strategiczne. Następnie dzieci wykonały prace plastyczne pt. „Wyspa skarbów”, które łączyły różne techniki malarskie, tj. kredki akwarelowe, farby akrylowe i pastele olejne.
Today, the children continued the tasks of the Young Explorer. On the basis of the map they received, they had to find a treasure that was hidden in the school grounds. In this way, students improved their orientation in the field and strategic thinking. Then the children did art work “Treasure Island", which combined various painting techniques, i.e. watercolor pencils, acrylic paints and oil pastels.
Strona 9 z 43