W Gazecie Wyborczej ukazał się artykuł o naszej szkole

Szkoła dwujęzyczna - najlepszy wybór dla Twojego dziecka

Kolegium Szkół Prywatnych jest otwarte na potrzeby dzieci i młodzieży przez cały rok. Miłą pauzą w codziennych obowiązkach jest przerwa zimowa, dzieci mogą spędzić więcej czasu z rodzicami, odpocząć od zgiełku miejskiego na łonie przyrody. Szkoła również przygotowała specjalną ofertę - ferie zimowe to świetny czas na zajęcia edukacyjne prowadzone w swobodnej formule - trzeba przecież zrelaksować się i nabrać ochoty do nauki w drugim semestrze. W tym roku "Ferie z KSP" (była to już czwarta edycja projektu) miały charakter otwarty - skierowane były do uczniów naszej szkoły oraz wszystkich zainteresowanych.

zapraszamy do lektury artykułu zamieszczonego na stronie Gazety

z19610975Q.jpg z19610974Q.jpg

z19616797Qsala.jpg z19616796Qsala.jpg

Tegoroczna edycja projektu nosiła tytuł „W dziesięć dni dookoła świata”. Celem była edukacja poprzez zabawę, uwrażliwianie na piękno i wielokulturowość otaczającego nas świata oraz propagowanie aktywnego, zdrowego trybu spędzania czasu wolnego.

Dzieci przez dziesięć kolejnych dni podróżowały dookoła świata poznając: Europę, Azję, Amerykę Północną i Południową, Afrykę, Australię, Antarktydę, wyspy oraz morza i oceany. Różnorodne ćwiczenia i metody pracy pomogły wszystkim zdobyć podstawowe informacje dotyczące poznawanych kontynentów i państw. Uczestnicy oglądali piękne albumy, prezentacje multimedialne, spotkali się z zaproszonym gościem – absolwentką naszej szkoły panią Mają Krzemińską, która studiowała w Stanach Zjednoczonych. W poznaniu historii i kultury poszczególnych krajów i regionów świata pomogła również wspólna lektura baśni afrykańskich, legendy o powstaniu wyspy Sri Lanka czy o pasterzu Kalidim i pochodzeniu kawy. Dzieci obejrzały także kilka filmów edukacyjnych m.in. o powstaniu kontynentów, „Australia – ziemia, której nie tknął czas”, czy też film z cyklu „Była sobie Ziemia: Puszcza Amazońska". W Muzeum Dialogu Kultur w Kielcach nasza gromada podróżników uczestniczyła w warsztatach poświęconych Afryce. Poznali tam zabawy afrykańskich rówieśników, ich domy i szkoły, oraz wykonali tradycyjne maski plemienne.

Zajęcia pozwoliły dzieciom znaleźć odpowiedź na wiele nurtujących pytań m.in., dlaczego we Włoszech wybuchają wulkany (pokaz erupcji „Wezuwiusza” przygotowany przez nauczyciela przyrody), jakie są cechy masek i talizmanów ludów afrykańskich, dlaczego mongolscy chłopcy czasami śpią na zewnątrz swojego domu, jak tworzy się nazwiska w Islandii (próba przeczytania jednego z najdłuższych słów na świecie, składającego się z ponad 70 znaków), czy też skąd pochodzi kawa i kakao. Celem zajęć było również uświadomienie dzieciom różnorodności i bogactwa języków obcych oraz wskazanie potrzeby ich poznawania. Nasz gość opowiadał o kulturze Indian, prezentował oryginalną indiańską biżuterię i udzielała wywiadu w języku angielskim. Dzieci dowiedziały się jak ważne znaczenie mają liczby w kulturze chińskiej i uczyły się trudnej sztuki kaligrafii („pisanie” własnych imion po chińsku).

Każdy dzień obfitował w zajęcia ruchowe i gry zespołowe. Podczas naszej „podróży” po Grecji zorganizowane zostały Igrzyska Olimpijskie, a dzieci wspólnie opracowały zasady nowej dyscypliny sportowej. Zabawy zespołowe naśladujące koczowniczy tryb życia pasterzy mongolskich nauczyły wszystkich współdziałania w grupie i odpowiedzialności za podejmowane decyzje. W Australii zorganizowane zostały podchody, na morzach i oceanach „Podwodne Rozgrywki”, a w Amazonii zabawa w anakondę, która wymagała sprytu i zręczności od każdego uczestnika. Na Antarktydzie dzieci lepiły śnieżne posągi (zabawa na świeżym powietrzu). Zajęciom sportowym towarzyszyły prace plastyczno-techniczne. Dzieci usprawniały i rozwijały swoje zdolności manualne i artystyczne wykonując m. in: chińskie czapki, maski jeżyków, szmaciane laleczki – mieszkańców zwiedzanych wysp w tradycyjnych strojach, meksykańską piniatę, makietę Antarktydy, album ze zwierzętami zamieszkującymi Amerykę Południową, drzewo kakaowca z papieru kolorowego i plasteliny, grę japońską Kendama, prace plastyczne przedstawiające potwory z morskich głębin.

Dużą popularnością cieszyło się również zakładanie elementów stroju hinduskiego – sari i turbanu. Były też zajęcia kulinarne – w słonecznej Italii konkurs na najszybciej zjedzone spaghetti, w Meksyku degustacja nachosów, a w Ameryce Południowej wspólne smakowanie kawy inki, kakao i wykonywanie ciasteczek czekoladowych. W ostatnim dniu projektu dzieci wzięły udział w sprawdzianie zdobytej wiedzy i umiejętności pt. „Niesamowity Wyścig Dookoła Świata”. Po wykonaniu kilku zadań sprawnościowych wyłoniono zwycięską drużynę, która otrzymała pamiątkowe dyplomy i smakowite nagrody. Po południu był czas na podsumowanie i refleksje dzieci na temat otaczającego świata, jego mieszkańców, przyrody czy roślinności. Odkryliśmy, że choć nasz świat jest pełen różnorodności i egzotyki, to jednak my ludzie nie różnimy się tak bardzo między sobą i musimy wspólnie dbać o naszą planetę, jeśli chcemy jak najdłużej cieszyć się tak ogromnym bogactwem życia na Ziemi.