Wycieczka w Góry Stołowe klas IV - VI (22-25.04.2013)

Pierwszego dnia wycieczki wyjechaliśmy z Kielc o godzinie 6:30 do Wrocławia, gdzie obejrzeliśmy Panoramę Racławicką - wielki obraz bitewny z 1894 roku. Następnie zwiedziliśmy Stare Miasto: Ostrów Tumski, Katedra, Rynek. odszukaliśmy też kilka wrocławskich krasnoludków. Po wyczerpującym, ale satysfakcjonującym spacerze po stolicy Dolnego Śląska pojechaliśmy w Kotlinę Kłodzką. Tam zakwaterowaliśmy się w pensjonacie „Karolinka” w Polanicy Zdroju.

Po śniadaniu drugiego dnia wybraliśmy się z przewodnikiem w Góry Stołowe i po Kotlinie Kłodzkiej. Zwiedzaliśmy Bazylikę w Wambierzycach, skansen i Park Safari, Drogę Stu Zakrętów, Park Narodowy Gór Stołowych, gdzie zdobyliśmy najwyższy szczyt - Szczeliniec. Następnie udaliśmy się do Kudowy Zdroju i Czermnej – tam zwiedziliśmy Kaplicę czaszek.

Dnia trzeciego wyruszyliśmy na całodniową wycieczkę do stolicy Republiki Czeskiej – Pragi. Zwiedzaliśmy miasto z przewodnikiem i widzieliśmy m. in.: królewskie wzgórze Hradczany, Katedrę św. Wita, Ogrody Wallensteina, Most Karola, Rynek, Ratusz, zegar "ORLOY", Plac Wacława. dodatkową atrakcją była przejażdżka praskim metrem.

Ostatniego dnia spacerowaliśmy po Polanicy Zdroju, gdzie zobaczyliśmy Park Zdrojowy i Pijalnię Wód Zdrojowych. Następnie przejechaliśmy do Kłodzka. Stare Miasto, Most Stwosza i Rynek zachwyciły nas swoim pięknem. szczególnie jednak spodobała się nam Twierdza z bogatą historią. Po jej zwiedzeniu wróciliśmy do Kielc.