Słowacja 2012 – wycieczka szkolna w dniach 25-28 kwietnia

Dzień 1.

Tuż po godzinie 7:00 wszyscy w doskonałych humorach zebraliśmy się, aby wyruszyć w podróż na wycieczkę do naszych południowych sąsiadów – Słowaków.

001

Więcej…

Wycieczka w Góry Stołowe klas IV - VI (22-25.04.2013)

Pierwszego dnia wycieczki wyjechaliśmy z Kielc o godzinie 6:30 do Wrocławia, gdzie obejrzeliśmy Panoramę Racławicką - wielki obraz bitewny z 1894 roku. Następnie zwiedziliśmy Stare Miasto: Ostrów Tumski, Katedra, Rynek. odszukaliśmy też kilka wrocławskich krasnoludków. Po wyczerpującym, ale satysfakcjonującym spacerze po stolicy Dolnego Śląska pojechaliśmy w Kotlinę Kłodzką. Tam zakwaterowaliśmy się w pensjonacie „Karolinka” w Polanicy Zdroju.

Po śniadaniu drugiego dnia wybraliśmy się z przewodnikiem w Góry Stołowe i po Kotlinie Kłodzkiej. Zwiedzaliśmy Bazylikę w Wambierzycach, skansen i Park Safari, Drogę Stu Zakrętów, Park Narodowy Gór Stołowych, gdzie zdobyliśmy najwyższy szczyt - Szczeliniec. Następnie udaliśmy się do Kudowy Zdroju i Czermnej – tam zwiedziliśmy Kaplicę czaszek.

Dnia trzeciego wyruszyliśmy na całodniową wycieczkę do stolicy Republiki Czeskiej – Pragi. Zwiedzaliśmy miasto z przewodnikiem i widzieliśmy m. in.: królewskie wzgórze Hradczany, Katedrę św. Wita, Ogrody Wallensteina, Most Karola, Rynek, Ratusz, zegar "ORLOY", Plac Wacława. dodatkową atrakcją była przejażdżka praskim metrem.

Ostatniego dnia spacerowaliśmy po Polanicy Zdroju, gdzie zobaczyliśmy Park Zdrojowy i Pijalnię Wód Zdrojowych. Następnie przejechaliśmy do Kłodzka. Stare Miasto, Most Stwosza i Rynek zachwyciły nas swoim pięknem. szczególnie jednak spodobała się nam Twierdza z bogatą historią. Po jej zwiedzeniu wróciliśmy do Kielc.

ZAPRASZAMY DO GALERII ZDJĘĆ

Wyjście klas pierwszych do Doliny Gadów

W dniu 13 czerwca uczniowie klasy 1p1 i 1p2 udali się na wycieczkę do Doliny Gadów - Egzotarium Żywych Gadów w Kielcach. Uczniowie zobaczyli wiele egzotycznych mieszkańców, którzy w swoich naturalnych środowiskach występują w Afryce, Ameryce, Azji czy odległej Australii. Były to m.in.: kajman okularowy, kameleon jemeński, pytony tygrysie, agamy brodate oraz pyton cejloński i żółwie stepowe. Dzieci z ogromnym zainteresowaniem zwiedzały egzotatium, słuchając ciekawostek na temat zwierząt, a warsztaty edukacyjne przeprowadzone przez przewodnika wywołały silne emocje. Niektórym uczniom nie udało się pokonać strachu przed gadami i z lekkim przerażeniem obserwowali kolegów i koleżanki dotykających węże, żółwie i jaszczury.

Białka Tatrzańska 2013

Doskonalenie umiejętności jazdy na nartach i snowboardzie, świetna zabawa, smaczne posiłki i piękny widok na Tatry?. Tych kilka określeń nie wystarczy, aby opisać kolejny wyjazd do Białki Tatrzańskiej i panującą na nim atmosferę. Od 7 do 12 stycznia 2013 roku uczniowie naszej szkoły spędzili na stokach narciarskich wiele niezapomnianych chwil. Uśmiechy nie schodziły z twarzy, bo warunki do jazdy były wymarzone, a pod okiem doświadczonych instruktorów żadne ćwiczenia nie były zbyt trudne. Najwięcej przyjemności sprawiały jednak wieczorne atrakcje. Dyskoteka dla gimnazjalistów i licealistów okazała się hitem!. Wszyscy bawili się doskonale i zmęczeni, lecz zadowoleni dotarli do pensjonatów. Ognisko było równie dobrą zabawą, gdyż w oczekiwaniu na smaczną kiełbaskę mogliśmy pozjeżdżać na sankach (lub innych sprzętach) albo porzucać się śnieżkami. W sobotę humor nie był aż tak dobry, bo musieliśmy wyjeżdżać, jednak spędzone razem chwile w podróży, wspomnienia i zebrane pamiątki sprawiły, że już szykujemy się na wyjazd w 2014 roku!

Wyjście do jaskiń na Kadzielni

20 listopada klasa 3P wybrała się na wycieczkę do jaskiń na kieleckiej Kadzielni. Nasi uczniowie byli jednymi z pierwszych, którzy pokonali wąskie korytarze podziwiając walory ciągu jaskiń: Odkrywców, Prochowni i Szczeliny. Podziemna trasa turystyczna, licząca ponad 130 m, obfitowała w liczne atrakcje m.in. bogatą szatę naciekową sprzed miliona lat, głazy przypominające zwierzęta oraz zatopione w skale kości nietoperzy. Uczniowie pełni wrażeń wrócili do szkoły, z niecierpliwością oczekując kolejnej wyprawy.

Wizyta w schronisku w Dyminach

16 listopada klasa piąta wraz z opiekunami p. Ewą Jaros i p. Michałem Kucharczykiem odwiedziła Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Dyminach. Z pieniążków zebranych przez uczniów została zakupiona karma dla psów i kotów. Uczniowie przynieśli koce, poduszeczki i kołdry, które również bardzo przydadzą się zwierzakom na zimę. Wszystkie produkty zostały przywiezione na miejsce i złożone w magazynie, skąd wkrótce trafią do klatek ze zwierzętami. Na miejscu czekał na Nas pan redaktor z Radia Kielce, który przeprowadził wywiad z młodymi "darczyńcami." To bardzo szlachetna akcja ucząca dzieci odpowiedzialności i miłości do czworonogów. Podziękowania dla mam z Trójki Klasowej za pomoc.

Wycieczka do Ojcowa

13 czerwca bieżącego roku klasa druga oraz klasy trzecie odbyły jednodniową wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego. Zwiedziliśmy Jaskinię Łokietka, Zamek oraz Muzeum w Pieskowej Skale, piliśmy wodę ze Źródełka Miłości. Pogoda trochę nie dopisała, ale humory i owszem. Chodzenia po skalistych i górskich ścieżkach było dużo i zmęczenie też nam dało w kość, ale wspólnie spędzony czas i wrażenia wynagradzają wszystko. Oby więcej takich wypraw!

Wycieczka do Warszawy

27 września uczniowie z klas 5 i 6 wybrali się do Warszawy. W czasie wycieczki mieli okazję zobaczyć wspaniałą architekturę budynku Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, która niezwykle się spodobała. Jednak głównym celem pobytu w stolicy było zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik.

Wycieczka do Muzeum Porcelany

6 grudnia Święty Mikołaj zaprosił klasę trzecią do Żywego Muzeum Porcelany w Ćmielowie. Nasi uczniowie poznali proces tworzenia porcelanowych cudeniek, dowiedzieli się jak rozpoznać prawdziwe wyroby porcelanowe. Podczas pobytu w Centrum Porcelany Artystycznej dzieci brały udział w warsztatach ceramicznych i pod okiem instruktorki samodzielnie wykonały piękne róże z masy porcelanowej. Końcowym punktem wycieczki była wizyta w sklepie firmowym, gdzie uczniowie mieli okazję obejrzeć całą, liczącą ponad 400 wzorów kolekcję porcelanowych figurek, filiżanek, kubków, wazonów, pater, obrazów. Z porcelanowymi upominkami i wesołymi minami klasa trzecia wróciła do szkoły.