10 sierpnia 2017r. - czwartek – kod kolorów
Burzowy poranek, a po burzy pojawia się tęcza. Najpierw pomalowaliśmy papier, następnie pocięliśmy go na cieniutkie paseczki i za pomocą słomek od napojów dmuchaliśmy w celu ułożenia ich według barw. Po zakończonej pracy plastycznej, wysłuchaliśmy prezentacji dotyczącej zjawisk atmosferycznych. Naszą aktywność rozpoczęliśmy od zabaw wykorzystujących chustę animacyjną. Bawiliśmy się w słońce-deszcz i kolory. Pokonaliśmy również „Kolorowy Tor Przeszkód”. Po obiedzie zrobiło się gorąco dlatego w przyjemnie chłodnej sali zostaliśmy by pograć w gry ,,Zgadnij kto” i ,,Kurnik’’. Mówiliśmy też o ulubionych kolorach i o ich znaczeniu. Kolor niebieski to nieograniczona ogromna przestrzeń błękitnego nieba lub niezmierzona toń oceanu. Niebieski to kolor osób inteligentnych i twórczych, parających się kreowaniem własnej przestrzeni. Granatowy to kolor zasad, porządku, a także kolor atramentu, kojarzący się z biurem, pracą zarządzaniem, kolor dyscypliny, związany z nabywaniem wiedzy, sprzyjający nauce. Barwa zielona kojarzy się z naturą daje też relaksujący klimat. Budzi zaufanie i wywołuje wrażenie bezpieczeństwa świeżości. Poznaliśmy też barwy pastelowe projektując własny pucharek lodów, prace wyglądały tak apetycznie, że niektórzy z nas nabrali ochotę na zimny smakołyk. Miło spędziliśmy czas grając w piłkę. Gorący dzień zakończyliśmy nową zabawą w spa wymyśloną przez dziewczynki gdzie można było sobie wygodnie poleżeć na materacykach..... w końcu mamy wakacje.

01  02

Więcej…

9 sierpnia 2017r. - środa – "Walc kwiatów"
Kolejny dzień rozpoczęliśmy od zabawy ruchowo-tanecznej przy piosence „Tęcza cza cza cza”. Podczas znanej piosenki podawaliśmy sobie tęczową piłkę. Gdy muzyka ucichła osoba, która ją trzymała musiała wykonać zabawną pozycję. Po energicznej zabawie, graliśmy w tęczowy zegar. Z łatwością odczytywaliśmy umieszczone na nim godziny. Kolejna zabawa polegała na eksperymentowaniu z barwieniem wody (potrzebne były farby plakatowe i płatki kosmetyczne). Efektem końcowym były wielobarwne dzieła sztuki. Stworzyliśmy również kolorową biżuterię z makaronu pomalowanego farbami plakatowymi. Po zakończonych zajęciach relaksowaliśmy się przy utworze „Walc kwiatów” P. Czajkowskiego. Niektórzy z nas próbowali swoich sił w tańcu. Po obiedzie wyszliśmy popuszczać bańki mydlane i rysować kredą kolorowe rysunki dla ochłody spryskiwaczem udało nam się z kropelek wody uzyskać choć na chwilę tęczę. PS. Kolorowe robaczki są nieprawdziwe- zrobiliśmy je z papieru.

001 002 

Więcej…

8 sierpnia 2017r. - wtorek – smaki tęczy
Dzień rozpoczęliśmy od ciekawostek dotyczących KOLORÓW TĘCZY. Obserwowaliśmy obracające się koło tęczowe. Zagraliśmy w „Tęczowe rzutki”, przy których świetnie się bawiliśmy. Wykonaliśmy kolorowe desery z galaretek, które oczywiście na koniec zostały zjedzone. Z masy solnej powstały wielobarwne lizaki. Do wyrobienia masy solnej użyliśmy: sól, mąkę, wodę i wykałaczki. Po obiedzie trochę ruchu - graliśmy w ,,Kolorowego berka” i ,,Tęczę nad rzeką”. Gdy już opadliśmy z sił chłopcy postanowili zagrać w chińczyka, a dziewczynki otworzyły restaurację. Od wczoraj to jest nasza ulubiona zabawa. Następnie na placu namalowaliśmy kredą tęczę.

001 002

Więcej…

7 sierpnia 2017r. - poniedziałek – tęcza
Drugi tydzień sierpnia rozpoczęliśmy od zabaw badawczych dotyczących powstania tęczy. Na początku zajęć odkryliśmy ją na płycie CD. Do pierwszego eksperymentu użyliśmy cukierków skittles, wody i talerzyka. Na talerzu ułożono kolorowy okrąg. Delikatnie wlaliśmy wodę na środek talerza. Po krótkiej chwili spod cukierków popłynęły kolorowe strumyki tworząc barwny obrazek. Podczas następnej zabawy dowiedzieliśmy się jak zrobić tęczę z mleka. Do przeprowadzonego eksperymentu wykorzystaliśmy: mleko, farby, patyczki kosmetyczne zamoczone wcześniej w płynie do naczyń. Z uwagą obserwowaliśmy co będzie się działo. Na koniec wykonaliśmy "deszczową chmurę". Do tej zabawy wykorzystaliśmy: kartkę papieru, bibułę, watę i spryskiwacz z wodą. Po obiedzie tańczyliśmy do piosenki ,,Tęcza czacza cza” oraz ,,Somewhere over the rainbow” i poznaliśmy kolory tęczy w języku angielskim. Naszą wiedzę utrwaliła gra w Twistera. Gdy już trochę zmęczyliśmy się gimnastyką postanowiliśmy otworzyć restaurację Rainbow gdzie serwowane były tęczowe koktajle.

001 002

Więcej…

4 sierpnia 2017r. - piątek – pocztówka z przeszłości
Dziś udaliśmy się w podróż w przeszłość, by poznać gry i zabawy naszych przodków. W Aptece Wyobraźni poznaliśmy historię gier planszowych, rozegraliśmy turniej gry o nazwie „Tabula Lusoria” zwanej też rotą czyli rzymskie kółko i krzyżyk. Polega ona na ułożeniu trzech pionków w linii idącej po okręgu albo wzdłuż jednej z linii poprzecznych. Planszę można narysować sobie samemu a pionkami do gry mogą być kamienie czy szyszki. Nam posłużyły zakrętki po napojach. Po pełnych wrażeń warsztatach był czas na pyszne lody i lizaki zakupione w Manufakturze Słodyczy. Po obiedzie natomiast rozegraliśmy turniej gry „SuperFarmer” i stworzyliśmy niesamowite pocztówki z pozdrowieniami do naszych najbliższych.

01 02

Więcej…

3 sierpnia 2017r. - czwartek – Mapy i niemapy…
Dziś zapoznaliśmy się z projektem Niemapa czyli niby-planem miasta z zaznaczonymi familijnymi atrakcjami oraz z zagadkami, ciekawostkami i propozycjami zabaw dla całej rodziny. Okazało się, że na Niemapie Kielc wiele punktów już odwiedziliśmy! Ale przed nami jeszcze wiele ciekawych miejsc. Po obiedzie również była zabawa z mapami, ale tym razem, jako piraci wcieliliśmy się w poszukiwaczy skarbów. Na szkolnym podwórku zostaliśmy podzieleni na dwie drużyny i każda dostała mapę piracką, na której zaznaczone było miejsce ukrytego skarbu. Wcześniej musieliśmy rozwiązać zagadki, dzięki którym otrzymaliśmy wskazówki jak dotrzeć do skarbu. Odnaleziony skarb okazał się bardzo cenny – podzieliliśmy go miedzy sobą.

04 02

Więcej…

2 sierpnia 2017r. - środa – kartka z podziemi
Dzisiejszy dzień upłynął nam na poznaniu podziemnego świata przyrody czyli jaskiń. Do południa na podstawie książek, albumów i zdjęć dowiedzieliśmy się w jaki sposób powstają jaskinie. Poznaliśmy zwierzęta żyjące dawniej i dziś w jaskiniach oraz sztukę w wykonaniu człowieka prehistorycznego. Poznaliśmy narzędzia wytwarzane przez człowieka jaskiniowego (łuki, maczugi) , a na koniec wykonaliśmy makietę jaskini. Wyposażeni w taką wiedzę wybraliśmy się na poszukiwanie przygód na podziemnej trasie turystycznej w kieleckim rezerwacie Kadzielnia. Przeszliśmy przez trzy jaskinie Odkrywców, Prochownię i Szczelinę. Trasa liczy 130 m, ale to wystarczyło byśmy poczuli na sobie skalny oddech wapiennych ścian, pod stopami wyczuli kamienie i przyjrzeli się wyszukanym naciekom skalnym. Pełni wrażeń wróciliśmy do szkoły i stworzyliśmy niesamowite pocztówki z pozdrowieniami spod ziemi.

2.0822.081

1 sierpnia 2017r. - wtorek – ciepło/zimno
Dziś dla ochłody wybraliśmy się w podróż na Antarktykę. Na warsztatach w Muzeum Dialogu Kultur poznaliśmy kulturę i zwyczaje Inuitów, próbowaliśmy budować igloo z kostek cukru, wykonaliśmy zimowe pejzaże akwarelami i solą, zrobiliśmy typowe zabawki ludów śniegu. A potem by poczuć prawdziwe zimno, poszliśmy na lody!
Na koniec naszej przygody z Eskimosami zaprojektowaliśmy kartkę z pozdrowieniami z Antarktyki i zbudowaliśmy balonowe igloo.

1.0811.082

31 lipca 2017r. - poniedziałek - palcem po mapie i nie tylko…

W tym tygodniu naszym tematem przewodnim są „Kartki z różnych stron świata”. Nasze spotkania będziemy tak organizować, żeby nas ciekawiły, kształciły i bawiły. Dziś zabawa z mapą! Na placu szkolnym wyznaczaliśmy kierunki geograficzne świata za pomocą kompasu. Mapę narysowaliśmy kredą na placu i zaczęliśmy podróżowanie do miejsc, które nas ciekawią i intrygują. Z miejsc tych napiszemy kartki z pozdrowieniami do koleżanek i kolegów. Nauczyliśmy się również jak najprościej można wykonać kompas mając do dyspozycji miskę z wodą, igłę i magnes. Po obiedzie poznaliśmy historię kartki pocztowej i rozpoczęliśmy tworzenie kolekcji własnych pocztówek z wakacji. A wiecie, że nazwę „pocztówka” wymyślił Henryk Sienkiewicz w 1900 roku?!

31.07131.072

Więcej artykułów…

Strona 34 z 37