Wycieczka do Warszawy

Uczniowie klas drugich wraz z wychowawcami wybrali się na samym początku czerwca 2015r. na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Pierwszego dnia wszyscy zwiedzili Pałac w Wilanowie oraz Miejski Ogród Zoologiczny. Drugiego dnia, po śniadaniu, uczniowie wybrali się na spacer po Starym Mieście. Kulminacyjnym punktem wycieczki był Stadion Narodowy. Drugoklasiści zwiedzali tam trybuny, szatnie i loże VIP.

Majówka nad morzem

W dniach 04.- 07.05. 2015r. uczniowie klas 4-6 SP  KSP byli na wycieczce nad Bałtykiem. Zanim jednak dotarli do nadmorskiego kurortu Jantar, zwiedzili mnóstwo przepięknych miejsc. W pierwszym dniu była to urokliwa Toruńska Starówka, z Krzywą Wieżą, Zamkiem Krzyżackim i najsłynniejszymi uliczkami. Wizyta w Malborku na Zamku Krzyżackim rozpoczęła  kolejny dzień wycieczki. Następnie uczniowie zwiedzali Gdańską Starówkę, spacerując po Długim Targu, wzdłuż nadmorskiej Mariny i Żurawia Gdańskiego. Rejs katamaranem Agat z Gdyni na Hel rozpoczął trzeci dzień. Na Helu w Fokarium, uczniowie wzięli udział w karmieniu cudownych fok.
Nazajutrz wszyscy wraz z opiekunami ż udali się na przepiękną plaże w Jantarze, gdzie dali upust swoim plażowo- morskim fantazjom, zbierali muszelki i szukali bursztynów. Z mnóstwem pamiątek, opalonymi buziami, wypoczęci i w doskonałych humorach wróciliśmy do Kielc.

11150885_1006010972766515_4254394343359172550_n.jpg  11221847_1006011109433168_6269201175654982223_n.jpg

Śladami legend wielickiej kopalni

W dniu 17 września 2014r. klasy IV, VI i VI SP ruszyły śladami legend o Skarbniku, który czuwa nad losem solnego skarbu, o Świętej Kindze, która ów skarb na polskie ziemie sprowadziła, o ciężkiej pracy i historii wielickich górników... Opowieści ukrytych głęboko pod ziemią w solnych korytarzach zdecydowanie warto wysłuchać.
Wędrowanie po kopalni to nie tylko legendy ale zapoznanie się z naukową wiedzą. Po zakończeniu zwiedzania uczniowie rozwiązywali rozmaite quizy, szukali śladów Skarbnika, rywalizowali w konkurencjach związanych z dawnymi pracami górniczymi jak toczenie bałwana czy wsypywanie soli do beczek. Na zakończenie
tej przygody nastąpiło uroczyste rozdanie pamiątkowych dyplomów dla wędrowców.

WYCIECZKA - SŁOWACJA'2014

Tuż po godzinie 7:00 wszyscy w doskonałych humorach zebraliśmy się, aby ponownie wyruszyć w podróż na do naszych południowych sąsiadów – Słowaków. Najpierw jednak zwiedziliśmy kilka polskich atrakcji turystycznych. Po wizycie w Krakowie udaliśmy się do Wrót Pienin, zobaczyliśmy zaporę i zamek w Niedzicy. Po zakupieniu pierwszych pamiątek, przekroczyliśmy granicę i udaliśmy się do Levoczy, gdzie mieliśmy okazję podziwiać przepiękną, wielobarwną starówkę oraz gotycki kościół p.w. św. Jakuba, w którym znajduje się najwyższy w całej Europie ołtarz gotycki. Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Spisskiego Hradu - zabytkowego kompleksu zamkowego z przełomu XI i XII wieku, który jest zaliczany do największych tego typu w środkowej Europie.

Drugiego dnia przywitała nas piękna pogoda, więc pełni energii wyruszyliśmy na górskie szlaki. Celem naszej wędrówki był szczyt Hrebienok, na który wyruszyliśmy ze Starego Smokowca. W drodze do celu naszej wędrówki mieliśmy okazję podziwiać malownicze Wodospady Zimnej Wody. Dołączył się do naszej grupy niespodziewany towarzysz… Chwilę odpoczynku mieliśmy przy najstarszym w całych Tatrach schronisku - Rainerowej Chacie.

Dzień trzeci rozpoczęliśmy od zwiedzania niezwykłej Demianowskiej Jaskini Wolności. A trudy górskiej wędrówki zrekompensował nam relaks w Parku Wodnym „Tatralandia” w Liptowskim Mikulaszu. Ostatni dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od wizyty w Kieżmarku - pięknym średniowiecznym miasteczku, z którego rozciąga się widok na najwyższe szczyty Tatr – Gerlach i Łomnicę. Zwiedziliśmy tu zamek i starówkę, na której jedliśmy pyszne lody. Wracając do domu zatrzymaliśmy się jeszcze w Zakopanym, aby spojrzeć na Tatry z innej perspektywy i zjeść pyszny obiad.

Po kilku godzinach jazdy - zmęczeni, stęsknieni, ale bogatsi o fantastyczne wspomnienia dotarliśmy do Kielc.

10269429_785306518170296_6017646660210682301_n_copy.jpg  1619290_785306521503629_8399244343224869015_n.jpg

Odwiedziliśmy Konsulat i Instytut Francuski

W poniedziałek, 16 czerwca wyjechaliśmy z uczniami klas pierwszych i klasy trzeciej SP KSP na wycieczkę do stolicy Małopolski. Kraków przywitał nas piękną, słoneczną pogodą. Po krótkim spacerze zatrzymaliśmy się na rynku i wysłuchaliśmy hejnału z wieży mariackiej. Następnie w ramach partnerskiej współpracy odwiedziliśmy Konsulat i Instytut Francuski. Zapoznaliśmy się z  rolą i działalnością tych placówek, wzięliśmy również udział w zajęciach z języka francuskiego. Ostatnim punktem w naszym programie była wizyta w Ogrodzie Doświadczeń -  magicznym parku edukacyjnym. Każdy mógł w tym niezwykłym miejscu bezpośrednio poznać prawa fizyki rządzące przyrodą  i odczuć je własnymi zmysłami. Wszystkie urządzenia i instalacje cieszyły się dużym zainteresowaniem, a udział w doświadczeniach okazał się wspaniałą zabawą. Późnym wieczorem, zmęczeni, ale wyśmienitych humorach wróciliśmy do domu.

1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg  2_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

BIAŁA SZKOŁA W BIAŁCE TATRZAŃSKIEJ

Poszukując zimy i jej nieodłącznych atrybutów - śniegu i mrozu, uczniowie Kolegium Szkół Prywatnych wyruszyli z początkiem stycznia w Tatry. I udało się!

sp0.jpg  1525161_715279611839654_1110061931_n_copy_copy.jpg

WIZYTA W FABRYCE BOMBEK CHOINKOWYCH

W poniedziałek 16 grudnia uczniowie klas 0 – 3 SP KSP wraz z wychowawcami odwiedzili fabrykę bombek choinkowych w Staszowie. Dzięki tej wycieczce poznali cały proces powstawania tych ozdób: począwszy od dmuchania, przez srebrzenie, malowanie aż do ręcznego dekorowania. Przekonali się również, że praca ludzi którzy zajmują się tworzeniem i ozdabianiem bombek jest trudna i wymaga staranności. Każdy uczeń z wycieczki wrócił z pamiątką - własnoręcznie ozdobioną bombką, która z pewnością zawiśnie na świątecznym drzewku.

1488931_699510676749881_418258275_n.jpg  1470157_699512156749733_137660243_n.jpg

Wycieczka do Ptasiego Azylu w Ostrowie

W dniu 23 września 2013 uczniowie klas 0p, Ip1 oraz Ip2 udali się na wycieczkę do Ptasiego Azylu - Ośrodka Pomocy Dzikim Zwierzętom, który mieści się w Ostrowie. Dzieci miały możliwość zobaczyć niezwykłe ptaki, takie jak bieliki, sowy śnieżne, młode gołąbki, pójdźki i wiele innych gatunków. Fantastycznym doświadczeniem okazało się także głaskanie kilka godzin wcześniej wyklutego gołąbka oraz jeża, który powoli szykował się do snu zimowego. Nie zabrakło także pięknego śpiewu ptaków. Co więcej, odważni śmiałkowie mogli zrobić sobie zdjęcie z sową spoczywająca na ich ramieniu. Całość wyjazdu dopełniło pieczenie kiełbasek i oraz zabawa na świeżym powietrzu.

gołąb.jpg   grupa.jpg

Świat w pigułce...
Paryż, Londyn, Waszyngton, Ateny, Rzym, Sydney…jak zobaczyć najpiękniejsze zabytki tych i wielu innych miast w kilka godzin? Udzielić odpowiedzi na to pytanie mogą uczniowie klas”0”-II Szkoły Podstawowej KSP, którzy mieli okazję podziwiać je w leżącym nieopodal Kielc - Parku Rozrywki i Miniatur w Krajnie. Dzieci szczególnie zainteresowała miniatura Placu św. Piotra, wieży Eiffla, World Trade Center, Sfinksa oraz wodospadu Niagara, ale to i tak tylko część atrakcji, jakie oferuje park. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z naszej wyprawy.

1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg         2_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg