4 lipca 2017r. - wtorek - koszykówka

Tematem dzisiejszych zajęć była koszykówka, a nasze hasło dnia brzmiało następująco: " By być zdrowym trzeba grać, różne sporty w życiu znać. Grając sobie w koszykówkę ćwiczysz mięśnie, no i główkę. "

Dziś uczniowie na przykładzie życiorysu słynnego koszykarza Marcina Gortata uświadomili sobie, że warto każdego dnia wytrwale dążyć do celu i w pełni mobilizować się do realizowania zamierzonych planów i marzeń. Poznali podstawowe przepisy gry w koszykówkę oraz wzięli udział w treningu koszykarskim, a tym samym nauczyli się kozłować piłkę. Wykonali również wymarzone prace plastyczne dotyczące tematyki dnia.

Na koniec zajęć podjęli wyzwanie w rozgrywkach sportowych w mini koszykówkę. Dowodem na ich zaangażowanie były sportowe emocje, którym nie było końca.

4.0714.072

3 lipca 2017r. - poniedziałek - piłka nożna

Dziś rozpoczęliśmy tydzień pod hasłem: „ŻEBY ZDROWYM BYĆ, TRZEBA W RUCHU ŻYĆ.” Natomiast hasłem przewodnim kolejnego dnia z cyklu wakacje z KSP jest:„Chcesz, jak Lewy strzelać bramki, załóż buty, stań do " walki".

Do wspólnych zadań należało:
1. Zapoznanie uczniów z najlepszymi zawodnikami wybranych klubów lig europejskich-krótka prezentacja piłkarzy.
2.Przybliżenie dzieciom podstawowych przepisów gry w piłkę nożną-quiz.
3.Świetlicowe mini rozgrywki w piłkę nożną.
4.Przedstawienie uczniom postaci z komiksu Supa Strikas, piłkarskich rozgrywek €€południowoafrykańsko-francuskiego serialu animowanego będącego adaptacją powyższego komiksu.
5.Stworzenie plakatu z ulubioną postacią z komiksu Supa Strikas lub zawodnikiem z wybranego klubu piłkarskiego z wykorzystaniem wybranej przez dzieci techniki plastycznej.

03.07103.072

30 czerwca 2017r. - piątek - Hiszpania

Dziś odwiedziliśmy słoneczną Hiszpanię. Najpierw, poprzez obejrzenie krótkiej prezentacji poznaliśmy bliżej jej symbole narodowe, kulturę i sztukę. Nauczyliśmy się kilku podstawowych słów po hiszpańsku. Chłopcy z zaciekawieniem słuchali co to jest corrida, a także wypowiadali się na temat klubów piłkarskich tego kraju.Pokolorowaliśmy flagę Hiszpanii oraz wykonaliśmy kastaniety z kolorowego papieru i plastikowych łyżek. Na koniec obejrzeliśmy taniec flamenco i próbowaliśmy nauczyć się jego podstawowych kroków.

30.06130.062

29 czerwca 2017r. - czwartek - Francja

W kolejnym dniu wakacji odwiedziliśmy Francję, stolicę mody i sztuki. Naszą podróż rozpoczęliśmy od poznania symboli narodowych tego kraju i wykonania jego flagi. Dowiedzieliśmy się także wielu ciekawostek związanych z tym krajem, m.in. z czego słynie i jakie ciekawe miejsca możemy tam zwiedzić. Kolejnym punktem było zorganizowanie mini pokazu mody „ Elegancja Francja” uczniowie mieli okazję zaprojektować stroje, które wykonali m.in. z bibuły i gazet.

29.06129.062

28 czerwca 2017r. - środa - Włochy

W środę dotarliśmy do słonecznej Italii. Obejrzeliśmy prezentację na jej temat. Poznaliśmy również kilka zwrotów po włosku i słuchaliśmy piosenek pochodzących z tego kraju, tańcząc przy tym radośnie. Uwieńczeniem naszej podróży było wykonanie pizzy z kolorowego papieru, plasteliny i innych dostępnych materiałów. Uczniowie wykazali się naprawdę dużą kreatywnością!

28.06128.062

27 czerwca 2017r. - wtorek - Grecja

Drugiego dnia wakacji przenieśliśmy się do słonecznej Grecji. Na początku zajęć dowiedzieliśmy się 30 nieznanych faktów na temat Grecji. Uczniowie słuchali z zainteresowaniem i zapamiętywali każdy szczegół gdyż wiedzieli, że za chwilę wezmą udział w quizie wiedzy na temat Grecji. Wszyscy spisali się na medal i zgłaszali się do odpowiedzi.

Następnie poznaliśmy grecką flagę oraz jej symbolikę. Wszyscy wiemy, że flagę Grecji tworzą prążki barwy niebieskiej i białej oraz krzyż w lewym górnym rogu ale kto z nas wiedział, że ilość prążków odpowiada ilości sylab w zdaniu: Eleftheria i Thanatos (Wolność albo śmierć), które było mottem w okresie rewolucji Helleńskiej przeciwko cesarstwu Tureckiemu w XIX wieku?

Kolejnym zadaniem było nauczenie się tańca z filmu „Grek Zorba”. Po kilkukrotnym obejrzeniu tego tańca przystąpiliśmy do jego wykonania- okazało się to nie lada wyzwaniem!

Przed obiadem udaliśmy się także na plac zabaw aby pobiegać i pobawić się na świeżym powietrzu.

Po obiedzie oglądaliśmy mapę Grecji gdzie wskazywaliśmy najważniejsze pod względem historycznym miejsca. Z zainteresowaniem śledziliśmy losy Aleksandra Wielkiego, który podbił imperium perskie, jednocząc świat grecki z Bliskim Wschodem w jednym państwie. Rozpowszechnił on kulturę grecką na ogromne obszary Azji. Po jego nagłej śmierci imperium stało się polem wojen między jego generałami. Były również opowieści o bogach, herosach, igrzyskach olimpijskich i wojnie trojańskiej. Zaznajamialiśmy się z wieloma dziełami literatury greckiej: Iliadą i Odyseją Homera, dramatami Sofoklesa oraz słynnym matematykiem i filozofem Pitagorasem. Po zdobytej wiedzy postanowiliśmy trochę odpocząć i wykonać prace plastyczną. Zadaniem było odwzorować mapę Grecji wraz z wszystkimi wyspami i ozdobić ją piskiem czyli kaszą manną. Zamieszania trochę było i sprzątania, ale prace były piękne i odkrywcze.

12 copy

26 czerwca 2017r. - poniedziałekÂ(pierwszy dzień Wakacji z KSP '2017)

Rozpoczynając okres wakacyjny postanowiliśmy wybrać się w podróż po najbardziej oddalonych krajach. W pierwszym dniu odwiedziliśmy Amerykę Północną i poznaliśmy ludność Indiańską. Dzieci dowiedziały się, że nazwę tę nadał Krzysztof Kolumb, który myślał, że dotarł do Indii. Podczas prac plastycznych wykonaliśmy kolorowe pióropusze w których odtańczyliśmy rytualny taniec przywołujący słoneczną wakacyjną pogodę.

12

Strona 37 z 37